Uudistuminen on kivuliasta. Millä toimialalla hyvänsä. Mutta se on myös palkitsevaa.
Lontoon kollega Giles Rhys Jones kokosi näkemyksensä aika mielenkiintoiseksi esitykseksi mainosalan evoluutiosta nykyisessä liiketoimintaympäristössä:
Manifesto For A New Ad Agency
View more presentations from giles rhys jones.
Blind Spots - why smart people do dumb things kertoo lähelle näkemisen vaikeudesta ja aiempien kokemusten näkemystä kapeuttavasta vaikutuksesta. Se miten me tulkitsemme ympäristöä värittyy aiemmilla kokemuksillamme ja johtaa helposti sokeaan pisteeseen. Yrityksissä tämä tarkoittaa kokonaisten toimialojen laajuista epidemiaa. Avoimmuus, jatkuva haastaminen ja erilaisilla taustoilla ja osaamisella varustettujen ihmisten yhteistyö on tehokkain keino laventaa näkökulmaa. Uuden oppiminen ja kokeileminen voidaan tehdä kevyesti ja tehdä isompi reivaus vasta kun vastaus on löytynyt. Heterogeeninen osaamisrakenne on vahvuus. Jos sitä ei ole, se pitää järjestää. Tässä toimintaympäristössä tärkein uudistumisen mantra on avoin innovaatio.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti