Taivas Business Design is about creating NEW business based on customer
insight and executing it by integrating operations, sales and marketing
resulting a superb customer experience

torstai 24. syyskuuta 2009

Ryhtyikö Seth Godin kiristämään yrityksiä, vai toteuttamaan kuluttajan tahtoa?

Will Squidoo Kill Your Company's Shot at (Free) Feel-Good PR on Twitter? | TechWatch | Fast Company

Tässä tuhmanimisen kulttijulkaisun uutisessa meidän monien guru Seht Godin astuu terävän tarkkailijan, kriitikon ja pelkistävän tulevaisuuden näkijän roolista perinteisen liikemiehen roolin. Suomessa käsite liikemies on saanut merkityksiä, kun katsoo listaa vuoden liikemies -tituloiduista yrittäjistä.

Onkin ollut odotettavissa, että Sethin havainnoista syntyy liikeidea. Kuitenkin Squidoo vaikuttaa minusta kiusallisen paljon kiristysyritykseltä. Lyhyesti: Squidoo kerää verkosta kuluttajien hyviä ja arvatenkin monilukuisamman määrän kielteisiä brändikokemuksia ja myy brändin omistajille selittämis- tai jos hyvin käy selventämisikkunan koontisivun yhteyteen. Pidän ensimmäisestä funkitiosta - kuluttajan ääni paketoidaan yhteen palveluun ja yrityksen on syytä laittaa toimintansa vastaamaan kuluttajien odotuksia ja toiveita. Yrityksen 400 dollaria kuukaudessa maksava puhdistautumiskoppi vaikuttaa anekaupalta tai maksulliselta rippituolilta.
Toivottavasti joku Taivas-ryhmän sosiaalisen median osaajista puhdistaa Seth Godin -nimisen gurun maineen ja tarjoaa vähemmän ahneen totuuden Squidoo-liikeidesta? Please help me out of this!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Luo Forrester tikapuumallin profiili

Taivas Lab KEY NOTE Rory Sutherland TED esitys. Kertaus portailta - toimii toistona.

6 minuutin seminaari mobiilimarkkinoinnista. Mukana myös suomalainen Blyk

Jos huokasit jo helpotuksesta ja totesit "mobiilimarkkinoinnista ei tarvitse välittää - siitä ei ole mihinkään", saatoit iloita liian aikaisin. Ohessa 6 minuutin setti, jossa pikaesittelyssä kiinnostavia mobiilimarkkinoinnin sovelluksia.