Taivas Business Design is about creating NEW business based on customer
insight and executing it by integrating operations, sales and marketing
resulting a superb customer experience

maanantai 16. helmikuuta 2009

Se mikä on teknisesti mahdollista, ei ole kuluttajasta välttämättä kiinnostavaa, eikä edes hyödyllistä. Esimerkkinä K-plussan ravintokoodi.fi

Ravintokoodi.fi

Jope Ruonanasuuta siteeraten: "aatteleppa ite". Ketä tämä teknisesti innovatiivinen palvelu palvelee?
Keskusliikkeen kanta-asiakasjärjestelmän rajapintana Ravintokoodi on ehkä kiinnostava, mutta hyödytön ratkaisu.
Mennään kuluttajasimulaation kautta tähän palveluun.
Viikonlopun ostoskärry Citymarketissa, johon tavaroita heittelee äiti, isä ja puolitoista lasta. Kärryyn nakataan Jeren synttäreille nakit, karkit, kakut ja jäätelöt, isille tulee saunailtaan 4 lapsuuden kaveria ja kärryyn tömähtää 2x24 tölkkiä tarjous-Koffia, 4 x 400 g Wilhelm-grillimakkaraa, murrosikäisen Jessica-Adelen vegaaniruuat eivät kaloripottia juuri kerrytä, eikä myöskään äidin Weight Wachers ateriat. Jälkiruokavalinta kompensoi pääruoan aiheuttamaa heikkouden tunnetta: 4 x 0,5 litran Ben & Jerry jäätelöä.

Mitä ostoskorin ruokaympyrän painotuksista voi arvioida? Ketä perheenjäsenistä kiinnostaisi? Miten tietoa voisi hyödyntää?

"Tämän ainutlaatuisen palvelun avulla voit seurata perheen ruokaostosten terveellisyyttä helposti ja vaivattomasti. Ravintokoodi.fi opastaa syömään terveellisemmin ja voimaan paremmin."


Kysynkin - olisiko tämän R&D hankkeen investoinnin käyttää fiksummin?


1 kommentti:

  1. No ei se nyt ihan noin mene. Yhden viikonlopun ostosreissun jälkeen ei tietenkään voi vetää pitkälle meneviä johtopäätöksiä, mutta palvelu näyttäisi seuraavan viimeisen 3 kk:n ostoksia mikä tasoittanee vääristymät jo aika hyvin. Kyllä sieltä useimmalle ruokakunnalle irtoaa ihan hyödyllistä tietoa.

    VastaaPoista

Luo Forrester tikapuumallin profiili

Taivas Lab KEY NOTE Rory Sutherland TED esitys. Kertaus portailta - toimii toistona.

6 minuutin seminaari mobiilimarkkinoinnista. Mukana myös suomalainen Blyk

Jos huokasit jo helpotuksesta ja totesit "mobiilimarkkinoinnista ei tarvitse välittää - siitä ei ole mihinkään", saatoit iloita liian aikaisin. Ohessa 6 minuutin setti, jossa pikaesittelyssä kiinnostavia mobiilimarkkinoinnin sovelluksia.