Taivas Business Design is about creating NEW business based on customer
insight and executing it by integrating operations, sales and marketing
resulting a superb customer experience

perjantai 6. helmikuuta 2009

Kirja-arvio: David Ogilvyn tarina.

The Rise and Fall of David Ogilvy - BusinessWeek
Aika kultainen ei koskaan enää palaa.
Davidin irrottautuminen  WPP:n Martin Sorrellin tarjoukseen tarttumalla on haikean katkera.

In 1989, when Martin Sorrell, the CEO of ad conglomerate WPP,
approached with a takeover bid, Ogilvy's opposition was fleeting.
Roman, the chairman of Ogilvy & Mather at the time, provides a
spellbinding, first-person account of the denouement. At first Ogilvy
strongly resisted. But eventually, "worn and tired," he succumbed. In a
final meeting, he quieted his incredulous lieutenants. "I've mismanaged
my money. I have a castle and a young wife, and I need the money.
Greed."
Roman caps this tale with a dull final chapter on Ogilvy's
lasting influence in advertising. But his account of the Scotsman's
capitulation to Sorrell is memorable.

Exit aihetta käsittelee myös Kari Tervonen tämänpäiväisessä M&M:ssä. Suosittelen sitäkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Luo Forrester tikapuumallin profiili

Taivas Lab KEY NOTE Rory Sutherland TED esitys. Kertaus portailta - toimii toistona.

6 minuutin seminaari mobiilimarkkinoinnista. Mukana myös suomalainen Blyk

Jos huokasit jo helpotuksesta ja totesit "mobiilimarkkinoinnista ei tarvitse välittää - siitä ei ole mihinkään", saatoit iloita liian aikaisin. Ohessa 6 minuutin setti, jossa pikaesittelyssä kiinnostavia mobiilimarkkinoinnin sovelluksia.