Taivas Business Design is about creating NEW business based on customer
insight and executing it by integrating operations, sales and marketing
resulting a superb customer experience

keskiviikko 19. elokuuta 2009

Starbucks -loistava case

Miten liiketoiminna kehitys vaikuttaa mielikuviin, miten yhtiö voi kasvaa kannattavasti ja nostaa hintansa tasolle, jolla homma todella kannattaa. Starbucks lopetti taskubiljardin pelaamisen ja siitä tuli globaali brändi. Kasvu kuitenkin perustui alhaalta ylös johtamiseen ja asiakaskokemuksen kehittämiseen. Kilpailukykyyn. Brändin rakentaminen on kokonaisvaltaista kaikkia yhtiön osia koskevaa tekemistä - ei mainososaston tehtävä. Toisaalta, mainonta on osa yhtiön johtamista, yhteishenkeä ja henkilöstön motivointia. Vahvuus syntyy kaikkien osien yhteensopivuudesta ja johtamisesta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Luo Forrester tikapuumallin profiili

Taivas Lab KEY NOTE Rory Sutherland TED esitys. Kertaus portailta - toimii toistona.

6 minuutin seminaari mobiilimarkkinoinnista. Mukana myös suomalainen Blyk

Jos huokasit jo helpotuksesta ja totesit "mobiilimarkkinoinnista ei tarvitse välittää - siitä ei ole mihinkään", saatoit iloita liian aikaisin. Ohessa 6 minuutin setti, jossa pikaesittelyssä kiinnostavia mobiilimarkkinoinnin sovelluksia.