Taivas Business Design is about creating NEW business based on customer
insight and executing it by integrating operations, sales and marketing
resulting a superb customer experience

lauantai 17. lokakuuta 2009

Kuluttajaa kuuntelemalla nopeita voittoja - ilman suuria panostuksia. Quick-Fix

Procter & Gamble and the Beauty of Small Wins - Scott Anthony - HarvardBusiness.org
Innostava näkökulma tässä casessa. Ensimmäisen kuluttajahaastattelun pohjalta paljastui vain osatotuus. Kun haastattelun tuloksia verrattiin todellisiin myyntilukuihin, huomattiin, että tuotetta ei käytetty jatkuvasti ehkäisemään vaippaihottumaa, vaan vasta kun peppu alkoi jo punertamaan. Tämä on hyvä esimerkki pehmeän, kvalitatiivisen kuluttajanäkemyksen ja kovan kvantitiedon yhdistämisen välttämättömyydestä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Luo Forrester tikapuumallin profiili

Taivas Lab KEY NOTE Rory Sutherland TED esitys. Kertaus portailta - toimii toistona.

6 minuutin seminaari mobiilimarkkinoinnista. Mukana myös suomalainen Blyk

Jos huokasit jo helpotuksesta ja totesit "mobiilimarkkinoinnista ei tarvitse välittää - siitä ei ole mihinkään", saatoit iloita liian aikaisin. Ohessa 6 minuutin setti, jossa pikaesittelyssä kiinnostavia mobiilimarkkinoinnin sovelluksia.