Taivas Business Design is about creating NEW business based on customer
insight and executing it by integrating operations, sales and marketing
resulting a superb customer experience

torstai 20. toukokuuta 2010

Sulake vahvassa kasvussa – yhtiö teki historiansa parhaan taloudellisen tuloksen vuoden ensimmäisellä neljänneksellä


Maailman suurimman teinien virtuaaliyhteisön, Habbo Hotelin, kehittäjä Sulake teki alkuvuonna historiansa parhaan vuosineljänneksen. Tammi-maaliskuussa 2010 yhtiön liikevaihto kasvoi yli 25 prosenttia edellisvuoden vastaavaan aikaan nähden, ollen nyt 14,7 miljoonaa euroa. Vahva liikevaihdon kasvu yhdistettynä vuoden 2009 lopulla tehtyihin toiminnan tehostamisiin ja kustannussäästöihin kasvattivat myös yhtiön tulosta merkittävästi. Sulakkeen EBITDA ajanjaksolta oli 2,3 miljoonaa euroa eli 15 prosenttia liikevaihdosta.

Sulakkeen liikevaihto tulee tällä hetkellä 32 eri maasta, joissa Habbo Hotel on avoinna 11 eri kieliversiona. Habbo Hotelissa vierailee kuukausitasolla yli 15 miljoonaa kävijää, jotka käyttävät yhteensä noin 45 miljoonaa tuntia palvelussa.

”Habbo Hotelin alkuvuoden vahva kasvu on seurausta palveluun jatkuvasti tehtävistä tuoteparannuksista, mukaansatempaavista kampanjoista sekä virtuaalitavaroiden myyntiin liittyvän mallin uudistuksista”, kommentoi Sulakkeen toimitusjohtaja Timo Soininen. ”Näiden uudistusten myötä parantunut Habbon käyttökokemus kasvattaa luonnollisesti myös käyttäjien suositteluja ja näin ollen myös käyttäjämäärät ovat lisääntyneet. Lisäksi aktiivisuutemme sosiaalisessa mediassa, kuten Facebookissa sekä muut asiakashankintakumppanuudet ovat edesauttaneet kasvuamme. Mainosmarkkinoiden kansainvälinen elpyminen on myös vahvistanut mainosmyyntiämme, joka on niin ikään alkuvuoden aikana kasvanut suotuisasti”, Soininen jatkaa.

Sulakkeen 10 vuoden kokemus jatkuvasta online-palvelun kehittämisestä, yhteisöjen ylläpitämisestä sekä virtuaalitavaroihin perustuvan liiketoimintamallin ja maksujärjestelmien rakentamisesta kansainvälisesti kantaa nyt hedelmää.
Aikana jolloin monet nettipalvelut vielä etsivät kestäviä liiketoimintamalleja, Sulakkeen näkymät vuodelle 2010 ovat erittäin lupaavat. Yhtiö odottaakin liikevaihdon ja tuloksen kasvun jatkuvan vuoden ensimmäisen neljänneksen tahdissa. Kasvua odotetaan sekä käyttäjämyynnin että mainosmyynnin puolelta.

Luo Forrester tikapuumallin profiili

Taivas Lab KEY NOTE Rory Sutherland TED esitys. Kertaus portailta - toimii toistona.

6 minuutin seminaari mobiilimarkkinoinnista. Mukana myös suomalainen Blyk

Jos huokasit jo helpotuksesta ja totesit "mobiilimarkkinoinnista ei tarvitse välittää - siitä ei ole mihinkään", saatoit iloita liian aikaisin. Ohessa 6 minuutin setti, jossa pikaesittelyssä kiinnostavia mobiilimarkkinoinnin sovelluksia.