Taivas Business Design is about creating NEW business based on customer
insight and executing it by integrating operations, sales and marketing
resulting a superb customer experience

perjantai 30. tammikuuta 2009

Brändiuskovaiset tarvitsevat kirkkonsa. Vertailutestissä BMW:n ja Porsche:n temppelit



Car Museum Smackdown: Porsche vs. BMW | Design & Innovation | Fast Company
Postmodernin ihmisen merkityksien etsiminen materialisoituu brändi-kulttien pyhiin paikkoihin. Brandstoret ovat kevyitä välipysäkkejä näihin brändipyhätöihin verrattuna. Sakramentit löydät kätevästi museoivasta temppelistä.
PS.Molemmat näistä brändeistä erottuvat uskottavuudellaan ja perheyhtiötaustallaan. Odottelen innolla päivää, jolloin Kuplan suunnittelijan yritysjälkeläinen ostaa Volkswagenin ulos pörssistä.

keskiviikko 28. tammikuuta 2009

In-store media - uudet välineet mullistavat ostamisen viime metrit

Mitä verkosta ostetaan?

Seuraa Gurua. Henry Mintzberg

Management guru: Henry Mintzberg | Henry Mintzberg | The Economist
Seuraamisen arvoinen guru. Mielestäni kuitenkin enneminkin strategiaguru kuin management.
Tässä tuote viedeohaastattalu "Talking Management" sarjassa (lisättä 7.3.2009

Joku lainasi suosikkikirjani jo muutama vuosi sitten, eikä tuttuun tapaan ole vielä muistanut palauttaa sitä. Please joku, palauta "Strategy Bites Back". Kaitsu W, Heikki L., Jukka H?

tiistai 27. tammikuuta 2009

Markkinointijohtajien, CMO:iden uraennuste pitenemässä.

CMOs Stuck Around Even Longer in '08 - Advertising Age - CMO Strategy

Suhdannemuutoksella on näköjään myös joitain hyötyjiä. Jutussa myös käytännön ohjeet uran varmistamiselle.

maanantai 26. tammikuuta 2009

Mitä yritykset haluavat konsulteilta?

Näytä suunta, konsultti! - Talouselämä

Yritykset tarvitsevat konsultteja nyt ”suorituskyvyn parantamiseen, asiakasymmärryksen lisäämiseen, liiketoiminnan kannattavuuden analysointiin, johtamisstrategian räätälöintiin ja muutosprosessien läpivientiin”

Konsulttikieleen on pesiytynyt uusi sana: luovuus. Yhtäkkiä kaikki asiakkaat tuntuvat kaipaavat konsulteilta luovia, innovatiivisia ratkaisuja.

Lue juttu läpi ja ihmettele kanssamme - miksei yksikään konsultti ole erikoistunut markkinointi- brändi- ja myyntikonsultointiin.

tiistai 20. tammikuuta 2009

Pomomme Sir Martin tarjoaa hyvän käsitteen: Frenemy - olkaa hyvä.

WPP's Digital Push - BusinessWeek
Tämä juttu kertyy Taivasta kolmanneksen omistavan WPP:n, globaalin yhteisömme digitalisoitumistsempistä, jota CEO Sir Martin Sorrell ajaa vauhdilla läpi. Setäkategorian jäsenet, WPP:n C-class joutuu käyttämään sosiaalisen median instrumentteja.

Mitä pidätte hänen soundbitesta/käsitteestä "Frenemy", jolla hän kuvaa Googlea kumppanina?

Blogged with the Flock Browser

The New Focus Group: The Collective - BusinessWeek


The New Focus Group: The Collective - BusinessWeek

Tämä uusi ROI, Return on Insight -ajatusmalli kolahti. Kuinka paljon hukkaammekaan mahdollisuuksia, kun emme pistä havaintojamme ja niistä johdettuja näkemyksiämme toteutukseen. 3 iitä - information, insight, impacts!

The best middle name ever

It's not Warren or Susan or Otis or Samuel or Tricia.

It's "The."

As in Attila The Hun or Alexander The Great or Zorba The Greek.

When your middle name is 'The', it means you're it. The only one. The one that defines the category. I think that focus is a choice, and that the result of appropriate focus is you earn the middle name.

Jordan's Furniture in Waltham was the place to go for that sort of thing. Bocce Pizza and the Anchor Bar were the places in Buffalo when I was growing up. Google is more appropriately called Google the search engine.


Seek the.



Of course, Winnie the Pooh is the exception that proves the rule.



View Original Article

Blogged with the Flock Browser

Brands give picky customers food for thought | Inspire and innovate | guardian.co.uk

Brands give picky customers food for thought | Inspire and innovate | guardian.co.uk

maanantai 19. tammikuuta 2009

Tunnethan "Vu deja" -käsitteen? Bob Sutton ja antropologia auttaa.

Anthropolists seek out epiphanies trough a sense of ”Vuja De”

Sense on seeing something for the first time even if you have actually witnessed it many times before.
Anthropolists have the ability to ”see” what’s always been there but has gone unnoticed – what others have faileded to see or comprehend because they have stopped looking too soon

Bob Sutton, professor at Standford

As French novelist Marcel Proust said, "The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes." So if you want to find untapped innovation opportunities, watch the world around you with "fresh eyes."
Go for a sense of vuja de, and then ask yourself why things are the way they are.
Why do people wear a watch when their cellphone keeps perfect time? Why don't movie theaters sell soundtracks as you exit the film? Why do we all have answering machines to record messages from telephone callers, but nothing to record a message from someone who stops by our home or office? Why don't business guys wear hats in the winter, even when it's below freezing?

Anthropolists seek out epiphanies trough a sense of ”Vuja De”

lauantai 17. tammikuuta 2009

Harvard Business IdeaCast 126: Picking the Right Transition Strategy

Featured Guest: Michael Watkins, author of the Harvard Business Review article "Picking the Right Transition Strategy."

Copyright 2008 Harvard Business School Publishing

View Original Article

Blogged with the Flock Browser

Käyttäjärituaali? Tropicana Squeezes Out Fresh Design with a Peel


Tropicana Squeezes Out Fresh Design with a Peel

Ei pelkkää pakkausmuotoilua vaan uuden käyttäjärituaalin luominen korkkimateriaalin ja designin avulla.

The Popular Newsweekly Becomes a Lonely Category - NYTimes.com

The Popular Newsweekly Becomes a Lonely Category - NYTimes.com

Aikakauslehtien viikkonumeroiden haasteet ovat Suomessa kolahtaneet yleis/perhelehtien sarjaan pahiten. Apu, Seura ja Suomen Kuvalehti ovat riutuneet jo vuosia. Talouselämä on pitänyt lukijansa vahvan toimituksensa ansiosta - toivottavasti myös jatkossa.

perjantai 16. tammikuuta 2009

Yodaismi: sinun on hyvä valita valitsija.


Yodaismi-käsite on saanut alkunsa Star Wars yedi-tietäjän Yodan erikoislahjakkuudesta. Yoda auttaa ihmevaistonsa avulla tunnistamaan parhaan vaihtoehdon. "You must choose a chooser" on ideologian ydin. Kunkin on hyvä etsiä kuhunkin erikoisalueesen paras asiantuntija, joka auttaa pysymään riittävän syvällisesti tietoisena kyseisestä aiheesta. Toivomme, että voimme toimia business design -aihealueen Yodana sinulle

Uusi ammatillinen blogi

Taivas Delta toimii Taivas suunnittelutoimiston yhteydessä ja toteuttaa liiketoiminnan uudistamista, siitä blogin nimi Taivas Business Design. Blogissa käsittelemme tuoreita liiketoiminnan kehittämisen teemoja brändistrategioiden, asiakkuuksien, asiakaskokemuksien, ostoprosessien, tuote- ja palvelutarjoaman, asiakas ja tuotesegmentoinnin, tuote- ja palveluinnovaatioiden näkökulmista. No fun - just serious business designing.

Luo Forrester tikapuumallin profiili

Taivas Lab KEY NOTE Rory Sutherland TED esitys. Kertaus portailta - toimii toistona.

6 minuutin seminaari mobiilimarkkinoinnista. Mukana myös suomalainen Blyk

Jos huokasit jo helpotuksesta ja totesit "mobiilimarkkinoinnista ei tarvitse välittää - siitä ei ole mihinkään", saatoit iloita liian aikaisin. Ohessa 6 minuutin setti, jossa pikaesittelyssä kiinnostavia mobiilimarkkinoinnin sovelluksia.